FANDOM

BÓG
BÓG
Nazwa
Japońska ごっど
Rōmaji Goddo
Inne Nazwy Boski Składnik
Król Wszystkich Składników (食材の王 Shokuzai no Ō)
Król Wszystkich Drapieżników (捕食の王 Hoshoku no Ō)
Informacje
Typ Bestii Boska Bestia
Poziom Upolowania 10,000
Lokacja Strefa 2
Debiut
Manga Rozdział 61 (wspomniany)
Rozdział 369
Anime Odcinek 21 (wspomniany)

BÓG to gatunek ogromnej żaby, która składa się z całej koloni zrośniętych z sobą kijanek. Przebywają głównie głęboko pod Kontynentem Początków, który opuszcza tylko by jeść i dojrzeć. Osiągnięcie ich dojrzałości wydaje się trwać miliony lat, gdyż nawet starożytny Nitro jak Jiji nie widział dojrzałego osobnika tego gatunku aż do czasu nowej Ery Smakoszy.

Jest to niesamowity i boski składnik odkryty przez legendarnego "Boga Smakoszy" Acacie 500 lat przed wydarzeniami z serii. BÓG jest uważany za najwspanialsze danie na świecie i króla wszystkich składników, a jego smak jest tak wielki, że ​​był w stanie zakończyć wielką 100 letnią Wojnę Smakoszy, gdyż przywódcy wszystkich krajów zostali oświeceni przez jego smak. Pojawia się rzadko i można go znaleźć tylko w Świecie Smakoszy. Gdy pojawił się po raz pierwszy przyniósł pokój na świecie, lecz jego ponowne pojawienie się może doprowadzić do kolejnej wielkiej wojny.

Niebieskie Nitro posiadają wskazówki jak odnaleźć BOGA i były główną pomocą dla Acaci w odnalezieniu go. Mówi się, że odnalezienie BOGA rozpoczęło nadejście Ery Smakoszy. Wszystkie inne szczegóły poza nazwą dotyczące tego składnika są owiane tajemnicą. Jedyną wskazówką jest to, że pojawia się w Świecie Smakoszy raz na kilkaset lat podczas Zaćmienia Smakoszy.

Składnik ten jest tak bardzo trudny do zdobycia i przygotowania, że Froese, najwspanialsza kucharka w historii prawie umarła podczas jego przygotowywania mimo zdolności Zagłębienia Jedzenia. Według Starjuna potrzeba Szczęścia Jedzenia aby go zdobyć.

Toriko postanowił uczynić ten składnik daniem głównym w swoim Menu Pełnego Posiłku. Jednakże, nie jest jedynym, który chce go zdobyć. Naukowcy, znani Łowcy Smaków, emerytowani profesjonaliści, Oddział Smakoszy oraz zasadniczo każdy człowiek na świecie chce go spróbować.

Wygląd

Zachowanie

Co kilka stuleci podczas Zaćmienia Smakoszy, BÓG powoduje masowe wyginięcia gatunków pożerając je.

Jako Jedzenie

BÓG po zjedzeniu przebudza Komórki Smakoszy mózgu Demona Apetytu dzięki czemu można kontrolować wszystkie jego umiejętności.

Ciekawostki

  • Podczas gdy wszystkie składniki z Menu Pełnego Posiłku Acacii zapisane są w Katakanie (ponieważ są to obce słowa), BÓG jako jedyny zapisany jest w Hiraganie, jak gdyby było to rodowite słowo.

Nawigacja